• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Dålig lön på UC men fint kontoutdrag, samlingslån?

Loservarning

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
4 Februari 2022
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
17
Poäng
47
Hej,

Jag vill få ett samlingslån eller blanco i augusti innan UC / Bisnode uppdaterar min inkomst (deklarerade sent). Min inkomst 2020 var 170,000 och 2021 hade jag ej inkomst så vill få lån innan den uppdateras.

Lånen kommer se ut så här i augusti:
Nordea: 100,000 (synlig på UC)
Fairlo: 55,000
Klarna 15,000

UCn kommer ha 11 förfrågningar (ingen efter februari), och Bisnoden ser likadan ut.

Jag kommer ha ett fint kontoutdrag med bara Nordea, Fairlo och Klarna som snor pengar varje månad from maj (avslutat alla snabblån), med 20-25,000 i månadsinkomst efter skatt from april. Balansen på kontot kommer vara typ 50,000 i augusti.

Kommer jag kunna få ett samlingslån eller blanco om 70,000 med låg ränta för att släcka Fairlo och Klarna? Min UC / Bisnode kommer ej se lysande ut, men kontoutdraget kommer väl se bra ut så jag vill att de ska använda tink eller instantor för att förstå att min ekonomi är bra. Men detta sker väl inte om man använder en förmedlingstjänst, så bör jag söka hos en enskild bank? Vilken?

Lite guidning vore tacksamt!

Väl mött,
Loservarning
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

arwid

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Januari 2013
Meddelanden
113
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Om du har 50 000 kr på kontot i augusti är det väl bara att betala bort hela klarna + delar av fairlo med de pengarna istället för att söka fler lån så hade jag gjord, sedan har du ju betalat bort resten på några månader.
 

Loservarning

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
4 Februari 2022
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
17
Poäng
47
Om du har 50 000 kr på kontot i augusti är det väl bara att betala bort hela klarna + delar av fairlo med de pengarna istället för att söka fler lån så hade jag gjord, sedan har du ju betalat bort resten på några månader.
Nej. Om det hade varit ett alternativ så hade jag inte ställt frågan ovan - vill ha litegrann att röra mig med.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 836
Mottagna reaktioner
7 211
Poäng
4 807
Sökte (2019) 100 000 hos Advisa med liknande inkomst som din fast lägre, fick erbjudande fr Remember på 100 000 kr preliminärt godkänd men sen ville de ha de tre senaste lönespecarna och då blev jag nekad eftersom jag hade angett inkomst 10 000 kr per månad och en av specarna låg på ca 9 600 kr men totalt stämde det under året då min inkomst varierar så vissa månader kan jag ligga på 19 000 kr och andra på 9 000 kr.
Du kanske har en chans men du får vara beredd att de begär lönespecar.
 

Loservarning

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
4 Februari 2022
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
17
Poäng
47
Sökte (2019) 100 000 hos Advisa med liknande inkomst som din fast lägre, fick erbjudande fr Remember på 100 000 kr preliminärt godkänd men sen ville de ha de tre senaste lönespecarna och då blev jag nekad eftersom jag hade angett inkomst 10 000 kr per månad och en av specarna låg på ca 9 600 kr men totalt stämde det under året då min inkomst varierar så vissa månader kan jag ligga på 19 000 kr och andra på 9 000 kr.
Du kanske har en chans men du får vara beredd att de begär lönespecar.

Hur såg din UC ut, och baserades beslutet enbart på den + angiven information? Jag vill ju gärna att de ska se mitt konto innan beslut då den är 1000ggr bättre än UCn
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp